tisdag 5 juli 2011

Båtbensfraktur

Eller dansat i golvet eller vad man nu kan kallar det.
Rättare sagt hjulen på stolen rullade
i väg när jag skulle sätta mig och jag tog enot
mig med min vänstra hand i full kraft.

Kände mig som en skalbagge som hamnat på rygg. 
Jag fick åka till Mölndals akuten.
På sju timmar kan man lösa många korsord.
Även för mig som är ovan:-) med det.
Misstänkt båtbensfraktur.Gipsad och tillbaka
om två veckor med ny röntgen.
Gipset är rött och kommer att matcha min
sommarklänning.Alltid något.

Jag har ännu inte förstått vad det innebär.
Lite omtumlad känsla.
Tänk att det kunde gå så här tokigt av att
ramla av stolen.

Det är ett ögonblicksverk som min
mormor skulle sagt.

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Hade de ingen annan, lite mindre jul-färg? *haha* Nej, men allvarligt talat, det där var INTE bra! Nu får vi hoppas att det läkt om 2 veckor så det inte är något mer allvarligt!!!
    kramen

    SvaraRadera
  2. Det är inte så juligt i verkligheten:-) Många jag pratar med "skrämmer" upp mig och läser man om båtbensfraktur på nätet så kan gipstiden vara upp till 20 veckor. Inget hand arbete för min del. Jag begriper fortfarande inte att det kunde hända. Hur många gånger har man inte snubblat eller "räddat situationen" förut utan att något hänt men så helt plötsligt så ligger man och sprattlar som en skalbagge. Ha dett gott Mamma Mia

    SvaraRadera
  3. Ajaj så det kan gå! :( Hoppas du slipper paketet snart...:)

    Kram Izabell

    SvaraRadera
  4. Ajdå att råka ut för detta och nu när semestern var så nära. Hoppas att det kommer att läka sig som det skall och att du kommer att kunna njuta av lite semester ändå. Kram

    SvaraRadera