onsdag 29 december 2010

Jag har lärt mig något nytt i dag





I dag har jag lärt mig något nytt.
Inte något som är främjar figuren eller så
men som ger tillfredställelse till smaklökarna.
Trodde först att min kollega skojade för jag
jag har aldrig hört talas om denna företeelse
som heter Bulle med Bulle.
Ni kankse vet vad det är men det visste inte jag
förän vi drack förmiddagsfika på arbetet.
Fram dukades fralla och chokladbollar.
Hur hör detta i hop kan man fråga sig?
Det berättades för mig att man delar frallan
och lägger på 2 chokladbollar och lägger på andra
halvan och trycker till.
Jag var inte så modig att jag tog två chokladbollar
utan jag tog bara en.
Detta skulle då drickas till kaffe, i alla fall för min del.
Det krävdes två koppar kaffe för mig.
Men det var gott. Snakade inte alls konstigt utan
det var gott med brytningen mellan brödet och den
goda chokladbollen. Detta äts visst i Skåne och serveras
på fik om jag förstod det rätt.
Alltid är man sig något.










1 kommentar:

  1. *haha* låter helt galet, men varför inte? Finns ju många smakkombinationer som man inte "tror" på först, och som sedan visar sig vara jättegott.
    kramen

    SvaraRadera