fredag 18 mars 2011

Bordslyster

Tänkte visa min Bordslyster som min
mormor hade. Den fick hon när hon fyllde 70 år
tror jag det var.
Den stod på bordet när hon hade kalas annars
så stod den på på skänken som även den bor
hos oss.
Hoss oss står den på ett vitrinskåp och jag
tänder den sällan men jag tar ner den
och dammar/sköljer av prismorna ett
par gånger om året.

Lantlivs Anette visade sin som hon
köpt på Loppis och då tänkte jag att
jag får visa min.
Nu har Anette även fått hem sin takkrona
Hoppas att ni får
en trevlig helg.
Det skall jag ha.

4 kommentarer:

  1. Nämen rackarns vilken fin bordslyster !! Den måste du ställa på skänken och tända i helgen !!
    Tack söta du för att nämner mig i din fina blogg !!
    Och vilken härlig konstutställning du har varit på..
    Ha en fin helg
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Hade inte en aning om att den heter bordslyster,
    nu har jag lärt mig det. Gammaldags och söt e den iallafall !
    Kram Pjollret

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken fin!
    Har aldrig sett en sån förut.

    Min rygg verkar inte alls vilja vara med just nu, tyvärr, så jag har nu bokat av morgondagens träningspass... sååå typsikt, jag som sett fram emot det så länge... hrmpf...

    kramen

    SvaraRadera
  4. Ja, att röra på sig är ju det bästa, bara man inte belastar ryggen, men det gjorde jag ju inte med dammsugaren heller *haha*

    Nu har jag däremot parkerat på soffan och här lär jag stanna tills jag ska gå och sova :)

    Och ni har varit på kalas - kul!

    Ha en fortsatt skön lördag!
    kramen

    SvaraRadera