söndag 9 oktober 2011

Balsam metoden


Jag har börjat testa Balsammetoden.
Det innebär att man bara tvättar håret med balsam
som är mer skonsamt mot håret än schampo.
Det kan man säkert diskutera och om det är sant
eller inte är väll en tolkningsfråga beroende på vilket 
sorts schampo och balsam man använder.
Jag är inte så vidare påläst ännu med det skall
vara godkända balsam som man använder och
jag har bara kopierat rakat av vad jag sett på
nätet när jag googlat runt.
Det skall vara silikon och sulfat fritt balsam.
Olivbalsamet har jag inte förlikat mig
med ännu men det kanske jag kommer
att göra.
Jag har Evital balsam, tror jag det var, och det
har jag använt hela sommaren och
jag tror att det är godkänt. 
Får kolla det lite bättre.
Då kommer jag
nog att använda det hellre för
det passar mitt hår bra 
och det blir mjukt och följsamt.
Köpte även ett hårskum att ha i håret
för mer stadga om jag tex skall locka 
håret. Jag gillar inte att ha stylings
produkter i håret för det känns så "äckligt"
ofräscht. Hårsprej känns ok men inte skum.
Bara att gilla läget om man skall göra
i ordning håret för "fest"

Läs mer här om balsammetoden 
och här.
Googla runt och läs mer. Finns massor att läsa.
Man kan ju även tvätta håret med bikarbonat.
Dit har jag inte kommit ännu.
Nu sitter jag med Ricinolja i håret som skall
vara bra, som en inpackning.
Har läst på nätet att håret växer snabbare.
Det vet jag ju inte om det stämmer
men det kan vara värt att testa.

Jag har gjort lite andra tips och trix
den sista tiden men det får jag berätta
om en annan dag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar