måndag 31 oktober 2011

Så här är det

Jag är inte självlärd och kan tänka ut allt själv utan jag
måste ha en förlaga och gärna en bra beskrivning 
om jag skall göra något som att
tex sy en bröd påse.

Innan jag började sy så googlade jag runt och hamnade på
denna sidan.
Detta var en enkel beskrivning på att göra en påse.,
Jag har sytt ljupåsar tidigare men inte på detta sättet.
Det blir snyggt för insidan är lika snygg som utsidan
så att säga eftersom man syr två "påsar"och och syr i hop.
Nu gillar jag ju spets så då har jag gjort dem flesta påsarna
med en spetskant. I alla fall dem som jag har i min byrålåda.

I dag hittade jag DENNA beskrivingen och det har jag nog
prövat och sytt med förut om jag inte minns fel.
På min gamla blogg har jag lagt ut bilder
på påsar som jag sytt tidigare.
Hittade dem inte just nu när jag var
inne där och letade men dem finns där.


Här är två varianter på påsar som är lite mer "julika" 
i sina färger. Tänker mig att använda en av dem till
bröd till jul eller något annat vad det nu kan bli.
Sydde in en spets och täckte sömmen med
en rad av pärlor som  jag sydde fast.
Ha det så gott så länge.
Nu har jag ett möte med min kudde.


2 kommentarer:

  1. Passar ju bra att ha julgodis eller pepparkakor i.
    Kram Pjollret

    SvaraRadera
  2. Kul att beskrivningen kom till användning!

    SvaraRadera