onsdag 26 december 2012

Ernst strut









Såg ni när Ernst band till en fågelmatstrut på marknaden av sälg? 
Det gjorde jag och jag blev helt lyrisk över hur fint det var med
 strutar att lägga fågelmaten i. Jag började genast att önska
mig en sådan men hur skulle jag kunna få tag på en sådan?
Den gjordes ju på en marknad!
Några dagar senare var jag i Nordstan och mitt på
torget där bland alla hantverksbordar
satt denna man som Ernst besökte och gjorde strutar.
Gissa om jag blev glad! Jag stod länge och pratade med
mannen som gjorde strutarna och jag hade svårt att bestämma
mig för vilken jag skulle ta. Till slut bestämde jag mig för
en och gick nöjd därifrån.
Nu hänger den i körsbärsträdet med brödbitar och skinksvålen.
Säger som Ernst " Jag blir glad"
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar