måndag 1 april 2013

Nysydd tröja

Nu är det bara halsen kvar på

toppen. Sätter dit en natband för att

få en stabilitet i tyget. Tror inte

att natbandet tillförde något i slut

resultatet eftersom det sitter så nära

den klippta kante.






 Som ni ser så är det inte så snyggt

sytt men bandet sitter där i alla fall.



Inte vackert men sällsynt. Nu har jag sytt fasst

"snedremsan" med elastisk söm. Sydda från baksidan

också för att det skulle bli jämt.  

Vecken har jag lagt till för att minska omkretsen.

Enkelt att nåla fast på provdockan.



Som ni kunde se så var det inte snyggt under "snedslån" 

men slutresultatet blev bra och det blev inte en sladdrig

halsringning. Kanske inte helt perfekt men gott

och väl funktionsduglig utan att jag retar mig på det.








 Visar "skapelsen" i sin helhet 

vid ett senare tillfälle



2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, du får mig att bli allt mer sugen på att sy. det är bara en spark där bak som krävs. kanske skulle kunna hitta något snyggt tyg i Paris när jag är där. Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
  2. Klart att du skall ha nåt att göra under din ledighet :) Det blir så fint så. Kram

    SvaraRadera