torsdag 13 mars 2014

Syglädje

Oavsett om man följer ett viktminsknings program eller inte så är det mysigt med
en egensydd matlåda. Själva lådan har jag inte sytt för det är en godislåda i plast
som jag sytt en påse som den passar precis i.

Jag såg en film på you tube och på hur man kunde fålla en tröja med overlocken
och det ville jag självklart prova om jag kunde vilket ledde till att det blev en 
dragsko till påsen.

"Självklart" har jag även köpt burkarna på Loppis och det är extra roligt när det är
material som är återvunnet och i god kvalite.

Våren är på väg och med den mycket annat som trädgårdsskötsel och kaffepauser ute
i trädgården. Tvätten får ju sin givna plats i uterummet, i alla fall när vi inte är hemma
och kan plocka in den i fall det kommer en regnskur. Härligt är det i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar