fredag 3 december 2010

Garngodis


Tänka sig att garn kan se ut som godis.

Jag vill äta upp allihop! I alla fall sätta

händerna i dem och göra något med dem.

Men i dag är det inte jag som har fått glädjen

att använda garnerna. Barnen på arbetet

har gjort garnbollar. Barnen älskade dessa

underbara färger och garnerna var så "gosiga"

Faktum var att jag virkade en mycket litet täcke

till en liten, liten dockvagn.


Jag har lite projekt i tankarna på vad jag vill

sticka och virka. Skall ge mig på att sticka ett

par vita benvärmare med hålmönster.

Jag har bara så svårt att komma igång eftersom jag måste

läsa mönster,

Sedan vill jag göra pulsvärmare och fler halsdukskragar.

En halsduk av mormorsrutor finns oxå i tankarna.

Få se vad det blir av det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar