torsdag 13 januari 2011

Dagens Middag

I dag har jag lagat kassler i ugn

Hastigt brynt kasslerskivor som jag la i en form.
Vispgrädde, chilisås, ytte pytte lite kanel och lika lite curry,
2 msk jordnötssmör, dragon, rosmari och en gnutta ingefära och riven hushållsost.
Serverade pasta till men det är godast med ris.
 225 grader i ugn i ca 20 minuter eller tills maten fått färg.
 Sallad till.

Det är enkelt med kassler i ugn. Det går att variera i oändlighet
i smak och form. Det känns som jag är uppfödd
på kassler men det är jag väll inte men jag minns
att jag  åt kassler och annanasring som tillagades
i ugn.
För några år sedan så åt jag kassler och annanas med
en cyrryblandning på. Det var gott men jag minns inte
ricktigt hur jag gjorde...
Får exprimentera någon gång...

Tidigare i veckan gjorde jag strimlad lövbiff.
Hittade receptet här hos Anna J.D.Jacobsson.

I stort följde jag det recepten men jag tog
senap i stället för tomatpure när jag
skulle pytsa i lite till i grytan. Jag tog helt
enkelt fel när jag öppnade kylskåpet.
Men det var gott det oxå.
Anna är fantastisk på att laga god mat och
hon har skrivit två kokböcker.
Gå gärna in på hennes bloogg  och läs hennes
första blogg Vägen från 137 kg


2 kommentarer:

  1. Detta recept ska jag prova, fast utan jordnötssmör eftersom vi har en familjemedlem som är nötallergiker.
    Kram P

    SvaraRadera
  2. Det går lika bra utan jordnötssmör. Burken råkade bara stå framme. Annars är det ju gott att ha hela jordnötter i, men det går ju inte i er familj.
    Krim

    SvaraRadera