onsdag 23 februari 2011

Rehablitering

I dag tog jag en promenad till Biblioteket och letade efter en bok till
en av sönerna. Gott att ha ett mål med sin promenad.
Tittade lite i några stickböcker och önkskade att
jag kunne trolla med stickorna utan slippa slita mitt
hår för få till alla underbbara kreaktioner som man kan göra.
Tänkte att jag skulle hitta någon trevlig bok att låna hem
och läsa men hittade ingen.
Hittade denna


Jag satt en stund och bläddrade i den och läste lite
här och där. Blev ju nyfiken på bokens titel och undrade
vad boken handlade om.
Det var en man som blev ofrivilligt pappa.
Han blev väll lurad av en kvinna som ville ha barn.
Pappan var förtvivlad för han kunde inte älska
sitt barn. Det var ingen uppbyggande bok att läsa
men väldigt informativ och intressant att ta del av hur
pappan tänkte.
Det bar mig emot att låna hem den och jag ville
inte sitta kvar och läsa en bok som jag egentligen
inte var intresserad av att läsa när det vackra
vädret lockade mer.


Innan jag gick hem så hade jag "lunchdejt" med
min man på torget och det var ju trevligt.

På vägen hem gick jag förbi en vitsippebacke.

Det kan man inte tro nu att det skall växa vitsioppor här
om ett par månader.

När jag gick till torget så gick jag över "Fjället" och hittade
hjärtat på berget. Jag har fotat det förut med inte
när det har varit snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar