lördag 19 mars 2011

Kalas på River cafe.

Vädret visade sig vara på gott humör i dag och bjöd på solsken.
Underbart. Det värmer i hjärtat. Födelsebarnet fyllde 70 år
och vi var ett lagom stort sällskap som bjöds på förätt och
huvudrätt samt efterätt och kaffe.
Efter maten gick ungdommarna och barnen och spelade
bowling medan vi drog oss hemåt till jublilarens bostad
ett stenkast från resturangen där vi drack kaffe och åt
tårta.

Jag vet inte vem jag skall skylla på, mig själv eller
kameran eller motljuset! Kanske är kameralinsen
smutsig eller liknande. Måste kolla detta  i morgon
i dagsljus.



Klicka på bilden så kan du läsa
menyn


Detta var föräten! Först fick vi detta och
 sedan kom varm hummersoppa som
serverades ur en kanna. Hur gott som helst,



Här kommer del två i föräten















 

Eftersom gästerna på kalaset inte är tillfrågade om den
vill vara med på bild så då får det vara bilder
utan festdeltagare.



Fantastiskt god



Till barnen







 











 


Jag satt ju helt klart på den vackraste platsen.




 
Jubilaren fick bland annat vackra tullpaner från oss.


 

Inte lätt att fota i mörker.



Min lilla kamera räcker inte på långa
vägar till för att fota när det är mörkt.
Månen var fantastisk stor och det
såg ni kanske själva i kväll.

3 kommentarer:

  1. Fotade månen jag med. ;) Vilken mat du har fått uppleva. Mumsigt gott :) Kram

    SvaraRadera
  2. Menyn ser ut som sjunde himlen !!
    Kram Pjollret

    SvaraRadera
  3. Härligt med kalas!
    Ja, månen var ju helt otroligt vacker, lyste 36% mer än "vanlig fullmåne". :)
    kram

    SvaraRadera