söndag 6 mars 2011

När solen skiner

Så här kan det se ut när solen skiner :-)



Jag åkte in till stan och köpte linser till sonen på
Hotellplatsen. När jag gick i lä så värmde solen
gott men i skuggan var det kallt.
Precis som det skall vara på våren.

Vackra byggnader kan man inte få nog av.


Jag gick upp till Drottninggatan.







Jag var inne på Knapp Karlsson medans jag
väntade på att garnaffären skulle öppna
klockan 11.00.
Det blev lite småsaker som fick komma med
hem och som får ligga på "vänt".




Här var det gott i skolskenet!



Domkyrkan!




Den här boken skulle jag kunna tänka mig att köpa.
Det är Anette tillsammans med en fotograf som
har gjort denna boken. Anette har en blogg som
heter Lantlif Anette. Väldigt fin blogg som man
kan få mycket inspiration i från.


Man kan köpa boken i Blå Galleriet.
Var inte inne där nu men har varit det tidigare
 och dem har mycket fint där-
Mitt över ligger fillipiniana och där var jag
bara innanför dörren. Fick se ett
fat i tre våningar som var lagom stort att
sätta på bordet och bjuda kakor eller
godis ur. Men men jag vill även ha det
till att lägga vackra saker som jag vill
ha framme. Men det var inte anpassat
efter min plånbok just i dag.







Hit skulle jag i dag för att köpa
ett till nystan som jag behövde.





 Innanför dörren stod provdockan med en sjal om
axlarna. Nu såg jag hur man kan montera på
spets på en sjal och det var ju bra att jag fick
veta det.

Sedan promenerade jag vidare
till Femman huset och gick in på
Lindex för jag skulle prova en svart
underklänning.
Gick över till Kapp Ahl och provade
en där med men bestämde mig för
Lindex och det slank även med
en annan underkläning.

På Kapp Ahl provade jag en top i
rosa och en mintgrönt.
Det var halva priset så därför
blev det två stycken som
jag betalade föri priset
av en.






På väg hem igen och fotade den gamla delen på
centralstationen, Tycker den är så vacker.

Kvällen avslutades med en Konsert i
Torslanda Kyrka med och av
Andreas Nordanstig-
Serpentiner och konfetti.

Kära maken var
också med och spelade
och det var fest
långt fram på
natten. För
det var även
Andreas 30 årsfest.

1 kommentar:

  1. Ojojoj... vilken härlig dag du verkar ha haft!
    Härligt när man gör fynd i solskenet!

    roligt med alla bilder, kändes nästan som att man gick bredvid dig där på gatorna :)

    krameli

    SvaraRadera