måndag 18 april 2011

Första turen till husvagenen

I dag tog jag och Mattias fösta turen ner till husvagnen.
Alltså inte första turen med husvagnen utan till.
Den står uppställd inte så långt från där vi bor.

Mattias cyklade och jag promenerade med mina stavar.
Vi har lite spel liggande i vagnen
så vi tog fram dem och spelade"Tre i rad".
 Mattias vann flest gånger!
  Jag har köpt grytlappen på loppisen
för jag tyckte den passade bra som spelbräda.
Tre vita och tre blåa knappar blev spelpjäs.
Naturligtvis så har jag sytt påsen som
 spelet ligger i och en särskilt
liten påse till knapparna.
Det är underbart att sitta i husvagnen och höra
hur fåglarna kvittrar i skogen.
Till helgen så kanske vi tar en påskfika i vagnen
 om vädret tillåter.


4 kommentarer:

  1. Då kanske jag knackar på dörren !
    Krimis P

    SvaraRadera
  2. Härligt! Vilket roligt spel du fick till också! Är ju roligt då man kan få till något "eget" så där.
    I dag har jag varit duktig och bara "shakeát", känner mig nöjd med mig själv! :)

    kramiz

    SvaraRadera
  3. Ja du... frysta mördegskakor är ju alldeles FÖR goda! Som tur är hamnar allt fikabröd på klubben, jag kan inte heller ha några hemma - då äter jag upp dem... knäppt, men skönt att höra att det finns fler som har samma "problem" :)
    kramiz

    SvaraRadera