lördag 8 oktober 2011

Lite nytt

Jag har suttit vid symaskinen och sytt fodral till 
våra silverbrickor.
Vi har en stor rund som min mamma fick när
hon fyllde 10 år. Hennes namn är in graverat 
och mitt namn och nu våra tre killars namn.
En roligt familjetradition.
Sydde även ett mindre fodral till dem mindre silver
brickorna. Man behöver ju inte pusta silvret så
ofta om dem ligger "luft tät" samt att det blir mindre
slitage om dem ligger i något.
Har bara sytt enkla fodral- typ örngott.


Den vänstra skålen är ett arvsgods
från min mormor. Hon serverade
alltid vispad grädde ur den på kalas.
Sydde ett fodral så att två skålar
fick plats i den. En  rund cirkel att lägga
emellan skålarna.







Tyget har jag köpte helt nytt på en loppis
förra året. Det var rätt mycket tyg så jag
har fortsatt att sy förvarings påsar till diverse
små saker så som sjalar och annat
som man inte vill skall trassla in sig
i allt annat.
Visar dem lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar