torsdag 22 november 2012

Pensionärsfasoner



Denna hösten har det varit rena rama pensionärs fasonerna i vår familj.
Vi sitter som  klistrade i köksfönstret och tittar på småfåglar som 
vi matar utanför köksfönstret. Mest sitter väll jag och tittar men även
resten av familjen. Blåmesen är orädd och skräms inte så lätt av
trädkryparen eller om det nu är nötväckan, Jag har svårt
att se skillnad. Talgoxen och Talltita och Bofink är oxå  gäster vid
fröautomaten. Bofinken ha rjag bara sett på marken.
En hackspett kommer oxå på besök och sitter oftast i tallen utanför
det andra köksfönstret och det har den gjort i flera år enligt
förra ägarna av husest. I förmiddags hängde jag ut en frö "boll" som jag
gjort själv med smält cocosfett blandat med fågelfrö.
Barnen på mitt jobb var här och tittade på fåglarna eftersom vi gjort
frökrukor  på jobbet med cocosfett. Allt enligt Petsson och Findus pysselbok.
I morgon får jag se om fåglarna gillade min mat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar