torsdag 27 december 2012

En ny sjal

Sydde för ett tag sedan klart ett par sjalar. 
Ni ser en skymt av en  här. En ostruken sådan.
Den är kanske lite väll "puttenötig" för min smak.
Den skulle göra sig bäst på en enfärgad kappa, jacka
eller som en sjal att ha om axlarna en sval sommardag.
Jag har hur många sjalar som helst i olika utförande.
Skulle kunna ha dem mer till vardags om jag haft ett annat
arbete än på förskola. Vissa sjalar är så stora och otympliga
och opraktiska när man skall tex hjälpa barnen.
Men eftersom jag är en fryslort så har jag gärna sjalar
på mig ute, både under och över jackan när det är som 
kallast. Men jag har dem även när jag jobbar och "droppar"
sjalar lite här och var på jobbet när jag måste ta av dem.
Förr året köpte jag en termokjol och det är ju Guds gåva
till alla kjol och klännings bärare. Hur käckt som helst att
ha på sig när jag går till jobbet eller går till stan eller dyligt.
Passade bra när jag julhandlade i stan.
Jag får väll visa upp några av sjalarna här någon gång.

5 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på min blogg! Jisses vilken sjal du gjort, helt i mina färger!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag hade rosa plysch över från en omlott tunika som jag sytt så jag använde den som "foder" och så gick jag "loss" med spetts :-)
    Mamma Mia

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Den ser ju helt ljuvlig ut, jag som är så förtjust i rosa.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sy är kul och kommer det till användning så är det ju ännu bättre. Jag har så svårt att behålla det jag själv syr, av nån anledning. :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin sjal :-) Kram från din guddotter

    SvaraRadera