söndag 3 mars 2013

Nys tygpåsar

Jag har hunnit och sytt lite grann i helgen. Blev färdig med två påsar. Hur roligt
som helst. Sytt lite annat men det
visar jag vid ett senare tillfälle.
I den stora påsen kan man lägga sjalar
eller andra kläder som är lite mer
ömtåliga eller som har en förmåga
att försvinna. Den smala påsen passar
bra att förvara kronljus i eller 
värmeljus eller vad det nu kan vara.
Jag har blivit så förtjust i en söm
symaskinen som man använder till
att foga samman två tyger utan att
lägga tyget omlott. Den passar
även bra till att infoga spets
mellan två tyger. Skulle gärna vilja
sy en blus med infällda spetsar.
Jag får väll börja träna mig på en 
sjal först kan jag tänka mig.
  
              





 

1 kommentar:

  1. Helt ljuvligt söta, bra "gåbortpresent" om man vill ge något personligt.
    Kram
    Pjollret

    SvaraRadera