lördag 6 april 2013

Återbruk och sömnad

Om jag börjar berätta om vad jag gjorde sist i dag så var det att korta ner och lägga upp ärmarna på en second hand Top som jag köpte i dag. Det blev lite mycket svart med en lång ärm. Jag har färdigställt en klänning, bara att sy upp fållen, måste mäta i lugn och ro. I dag köpte jag en manick som var vanlig förr när man la upp kläder. Det saknas kritpulver. Den har funnits länge på loppisen och ingen har köpt den så då köpte jag den eftersom jag faktiskt tycker det är roligt att sy och jag tror den är användbar. Det blir ju ett jämnare upplägg och man mäter ju olika långt bak och fram. Ofta blir ju bak kortare eftersom tyget ofta åker upp på rumpan. Klänningen blev jag nöjd med och jag gillar mönstret så jag kommer att sy mer av den. Sytt en till enkel top i dag men den visar jag en annan dag:-)








1 kommentar:

  1. Jättefin
    Kan kanske få beställa en sådan...
    Tror det går bra med potatismjöl
    Kan kanske fråga om "mjöl" på min tidigare
    arb.plats du vet

    SvaraRadera