torsdag 18 juli 2013

Sommarprojekt


Mitt sommar projekt fortsätter i ett lugnt mak. Det vill säga jag har grävt bort hur mycket lera som helst för att minimera en rabatt och "hålla" i hop den med hjälp av en lite mur. Skall "plantera" lite natursten i stället för växter :-) Jag har sått gräs färdigt under kördbärsträdet och lagt lite stenar och marktäckningsduk  i över gången för att hålla jorden på plats tills vidare. Funderar på att plantera taklök eller liknande som binder jorden just från övergång gräs till jord. Skrubbade bergsknallarna med Ajax men det får nog bli högtryckstvätt i stället. Maken har hjälpt mig bygga muren och trappsteget med plattorna. Så nu är det jakt på sten som gäller. I vår förra trädgård hade vi rätt mycket sten som vi plockat så det är bara att börja från början.











Denna stegen blåste ner en dag från taket som den stod uppställd mot. Maken målar huset så den stod där. Det blåste rätt bra och jag fick ett telefonsamtal så jag gick och svarade. Tur var väll det för stegen välte och jag stod en bit däri från.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar