onsdag 11 september 2013



 

I kväll stod jag vid mit nästan färdiga klippbord och klippte till två

mössor som jag sydde. Tror att det passar upp till ett halvår.

Svårt att avgöra men den mäter ungefär 40cm i omkrets.

Bra att sy barn mössar av dem bitar som blir över när man syr. 

Kul är det i alla fall att sy. Till helgen kanske jag kan få till

en ny tunika om jag hinner. På Lördag arbetar jag

på Lions loppis så får se hur mycket jag hinner. Det finns

ju lite annat som behöver göras i ett hem oxå:-) än att nöjen som att sy.



 

1 kommentar:

  1. Så fina mössor :)

    Den tunikan jag hade gick snabbt att virka, är snart klar med nr 2 i samma mönster och färg, den skall mamma ha.

    Detta med att virka på sydda plagg är snyggt, jag har sett en massa om det och funderar själv på att använda mig av den tekniken.

    Kram

    SvaraRadera