fredag 2 januari 2015

Hemsytt i dag

I dag är allt hemsytt nästan. Koftan har jag ritat av från en

annan kofta som jag har. Kjolen sydde jag förra året och är en

favorit.  Singoallablusen gillar jag oxå fast tyget har blivit nopprigt.

Men det gör inget. Värre saker har ju skett.

Det är väldigt skönt med julledigt i alla fall tycker jag.

Började på en ny tunika av mormorslakan men

framdelen på kjolen blev knas med broderiet så den skall 

jag göra om. Det rosa tyget köpte jag på en loppis för 80 kr

och det är hur många meter som helst på den rullen.

Jag har även sytt en kopia av Odd Mollys koftan i 

det tyget. Köpt lite olika band för testa vilet som blir snyggast.

 Nu har jag i alla fall gjort ett mönster fasst

tyget är för tunt för att passa för modellen tycker jag.

Den lilla minibollfransen gjorde nästan hela koftan

för det gav lite tyngd till sömmen så att den

inte vänder sig utåt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar