lördag 23 april 2011

Påskafton hos mormor och sambo

Vilken god mat vi har ätit. Magen står i åtta hörn och elva kanter.
Lax till förätt och kassler och potatis till huvudrätt,
Glass till efterätt och chokladtårta till kaffet.
Men om vi hoppat över glassen så hade vi inte varit så
mätta. Chokladtårtan var himelsk god med hallon och
choklad mousse emellan!!

Bordet var dukat med fina påskharar och
gamla fina påskägg från -60 talet.








Man skall inte titta för djupt i glaset
Det kan lätt bli lite för mycket
om man inte passar sig



Glada i hatten så fortsatte middagen





Som sagt mätta och nöjda.
Jag har varit en tur i skogen med stavarna
 i morse så jag har jobbat in maten i dag.





Adidas jackan har jag ärvt och den är från 70-talet.
Nu är jag trött och skall gå och lägga mig efter denna
matkoma. I morgon skall vi sjung i kyrkan.
Natti Natti


3 kommentarer:

  1. Ännu en skön påskdag är till ända och även jag ska tänka på refrängen och gå och lägga mig. Imorgon bär det av till Makens mormor som är 94, blir nog t om 95 i år, och träffa tjocka släkten...men jag ska "soppa" och på så sätt slipper jag hennes tjat om att äta äta och åter äta då vi är där :)Ingen i släkten (förutom jag) "Vågar" säga nej tack då hon bjuder och det brukar sluta med att de rullar därifrån...

    sov gott!

    SvaraRadera
  2. Vilken god mat ni har fått !
    Jag har också en gammal Adidas jacka, fast din är nog lite äldre.
    Krimis P

    SvaraRadera
  3. Den är nog från -70-talet. Mia

    SvaraRadera